class Prumerovac { // pole prvku Number podtypu T[] poleCisel; Prumerovac(T[] o) {//konstruktor dostane odkaz na pole poleCisel = o; } double prumer() { double suma = 0.0; for(int i=0; i < poleCisel.length; i++) suma += poleCisel[i].doubleValue();//metoda tridy Double //metoda vraci vysledek typu double return suma / poleCisel.length; } } // Hlavni program public class Prumery { public static void main(String args[]) { Integer ipoleCisel[] = { 40, 30, 20, 10 }; Prumerovac iobjekt = new Prumerovac(ipoleCisel); double vysledek = iobjekt.prumer(); System.out.println("prumer iobjektu je " + vysledek); Double dpoleCisel[] = { 10.1, 20.1, 30.1, 40.1, 50.1 }; Prumerovac dobjekt = new Prumerovac(dpoleCisel); double wysledek = dobjekt.prumer(); System.out.println("prumer dobjektu je " + wysledek); Float fpoleCisel[] = { 10.1f, 20.1f, 30.1f, 40.1f, 50.1f }; Prumerovac fobjekt = new Prumerovac(fpoleCisel); double fysledek = fobjekt.prumer(); System.out.println("prumer fobjektu je " + fysledek); } }